Baldwin ve Ford un Eğitim Transferi Modeli
------------------------------------------------------
T .Baldwin, J. Ford, "Transfer Of Training : A review and Directions for future research " , Personnel Psychology", 41(1), p.63-105 (Baldwin in araştırmasından çeviridir. Çeviren: Gül SEVENCAN, Kırklareli Üniversitesi Öğretim Görevlisi)
Ocak, 2012
------------------------------------------------------
Baldwin ve Ford Modeli
1988’de
Baldwin ve Ford tarafından yapılan gözlemsel literatür taraması, eğitim
transfer araştırmalarında bir dönüm noktası olmuştur. Bu literatür taraması,
erken eğitim transfer araştırmalarının dört temel sınırlamasını tanımlayarak
kritik araştırma boşluklarını ortaya çıkarmıştır.
1)
Transferin nasıl tanımlanacağı ve
işlevselleştirileceğinin kriter sorunu
2)
Dışsal geçerliliğin eksikliği
3)
Transfer modelinin dürtü araştırmasına
dönüştürülmesi eksikliği
4)
Eğitimin iklim, destek ve fırsatlarının
kullanılmasında kavramsallaştırma ve işlevselleştirme eksikliği
Ayrıca
literatür taramasından Şekil ‘de gösterilen Transfer Süreç Modelini
geliştirmişlerdir. Bu model, transfer sürecin anlaşılması için bir taslak
oluşmasını sağlamış ve eğitim transferini etkileyen faktörlerin belirlenmesine
yardımcı olmuştur.
Eğitim
modellerinin transferlerinde bilinenin en iyisi Baldwin ve Ford(1988)
tarafından geliştirilmiştir. Bu model büyük ölçüde bireysel özelliklerin, iş
tutumu ve çalışma ortamının eğitim süreci transferini nasıl etkilediğini
araştırmak için kullanılmaktadır.
Eğitim
modeli transferinin geçerliliği, farklı endüstri ve kültürlerde yapılan birçok
çalışmayla kabul edilmiştir. Baldwin ve Ford transfer prosesini, eğitim giriş
faktörleri, eğitim çıktıları ve eğitim koşulları açısından tanımlamışlardır.
Eğitim sonuçları, eğitim programı sırasında ve program tamamlandıktan sonra
eğitim materyalinin akılda kalmasıyla ortaya çıkan orijinal öğrenilenlerin
miktarı olarak tanımlanmaktadır. Eğitim giriş faktörleri kursiyer özellikleri,
eğitim tasarımı ve çalışma ortamı özelliklerini içermektedir. En büyük eğitim tasarım faktörleri, öğrenme ilkelerinin
birleştirilmesi, eğitim materyallerinin derecelendirilmesi ve eğitim içeriğinin
iş ile bağlantısıdır.
Kursiyer
özellikleri yetenek ya da beceri, motivasyon ve kişilik faktörlerinden
oluşmaktadır. Çalışma ortamı özellikleri denetim ya da meslektaş desteği gibi
çevre koşullarını ve ayrıca işte uygulanarak öğrenilmiş davranışların
kısıtlamalarını ve imkanlarını içermektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder