Eğitim Transfer Stratejisi ve Dört Köşe Taşı Tekniği
------------------------------------------------------
Hazırlayan: Müge ISPARTALI
Ocak, 2012
------------------------------------------------------
TRANSFER STRATEJİSİ
Önce
|
Sırasında
|
Sonra
|
|
Yönetici
|
A
|
B
|
C
|
Katılımcı
|
D
|
E
|
F
|
Eğitici
|
G
|
H
|
I
|
4 KÖŞE TAŞI TEKNİĞİ (KİŞİLERİN
DEĞERİNİ YAKALAMAK İÇİN):
Önce
|
Sırasında
|
Sonra
|
|
Yönetici
|
1
|
8
|
3
|
Katılımcı
|
7
|
5
|
6
|
Eğitici
|
2
|
4
|
9
|
Kaynak: Mary Broad & John Newstrom, Transfer of Training (1992)
1.Yönetici eğitimi destekliyor mu? Yönetecinin desteği yok ise çalışan için de eğitime ihtiyaç ve zorunluluk duyulmayacaktır.
2.Eğiticinin
eğitim öncesi tarzı ( 4 köşe taşı tekniği oturdu mu?, Her yere aynı sunum, aynı
yemek olmalıdır.
3.Yönetici sorguluyor mu? Eğitim sonrası çalışsanda değişiklik oldu mu,? Kalıcılığı arttıması için öğrendiğini işe aktarması sağlanmalıdır.
3.Yönetici sorguluyor mu? Eğitim sonrası çalışsanda değişiklik oldu mu,? Kalıcılığı arttıması için öğrendiğini işe aktarması sağlanmalıdır.
4.Eğitimcinin eğitim sırasında, konuyu seçmesi, ihttiyaca yönelik olmarak hazırlanması, örnekleri vermesi
5.(Nihayet katılımcı)- Katılımcının eğitim sırasındaki tavrı (eğitim sırası)
6.Katılımcının eğitim sonrası tavrı( eğitim sonrası)
7.Katılımcının tavrı( eğitim öncesi)
8.Yöneticinin tavrı
9.Eğiticinin tavrı
Bu çok önemli bilgi paylaşımı için teşekkürler.
YanıtlaSil