Eğitim Transfer Stratejisi ve Dört Köşe Taşı Tekniği







------------------------------------------------------


Hazırlayan:  Müge ISPARTALI



 Ocak, 2012

------------------------------------------------------
 

TRANSFER STRATEJİSİ



 
 
Önce
         Sırasında
Sonra
Yönetici
A
B
C
Katılımcı
D
E
F
Eğitici
G
H
I






























 Kaynak: Mary Broad & John Newstrom, Transfer of Training (1992)



 
4 KÖŞE TAŞI TEKNİĞİ (KİŞİLERİN DEĞERİNİ YAKALAMAK İÇİN):

   

 
TRANSFER STRATEJİSİ
 

 
Önce
         Sırasında
Sonra
Yönetici
1
8
3
Katılımcı
7
5
6
Eğitici
2
4
9
















Kaynak: Mary Broad & John Newstrom, Transfer of Training (1992)




1.Yönetici  eğitimi destekliyor mu? Yönetecinin  desteği yok ise çalışan  için de eğitime ihtiyaç ve zorunluluk duyulmayacaktır.

2.Eğiticinin eğitim öncesi tarzı ( 4 köşe taşı tekniği oturdu mu?, Her yere aynı sunum, aynı yemek olmalıdır.

3.Yönetici sorguluyor mu? Eğitim sonrası  çalışsanda değişiklik  oldu mu,? Kalıcılığı arttıması için öğrendiğini işe aktarması sağlanmalıdır.

4.Eğitimcinin eğitim sırasında, konuyu seçmesi, ihttiyaca yönelik olmarak hazırlanması, örnekleri vermesi

5.(Nihayet katılımcı)- Katılımcının eğitim sırasındaki tavrı (eğitim sırası)

6.Katılımcının eğitim sonrası tavrı( eğitim sonrası)

7.Katılımcının tavrı( eğitim öncesi)

8.Yöneticinin  tavrı

9.Eğiticinin  tavrı

Yorumlar

  1. Bu çok önemli bilgi paylaşımı için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

iletişimde Alanlar

Oryantasyon eğitimi sonrasında doldurulabilecek form örneği