Eğitim Transferi Faktörleri: Yönetici Rollerinin Çalışanın Eğitim Transferi Üzerindeki Etkisi ve Bir Araştırma





 Mart, 2013


Merhabalar,

         Marmara Üniversitesi İnsan Kaynakları Yönetimi 2. sınıftayım ve tez araştırmama devam etmekteyim.  Tez konum ise,  Eğitimin işe transferi.  Yani şirketlerin çalışanlarına  verdiği eğitimi,  çalışan belirli bir süre  sonra işine  transfer edebiliyor mu?  Edemiyorsa  bu neden  kaynaklanıyor: iş çevresi, eğitim  dizaynı ya da kişişel özellikleri  vb.  ana faktörlerden  hangisi etkili?  3 ana faktör altında toplamda 16 alt faktör ün etkisi ölçülecektir.

   Türkiye  de  bir çok şirket  eğitimin etkinliğini  maalesef  ölçmüyor, bunu yerine aynı eğitimi tekrar tekrar  vermeyi, zaman ve  para kaybını göze alabiliyor.  Herhangi bir kriz  döneminde ise ilk  bütçe  durdurulması  eğitim departmanlarında  gerçekleşiyor.  Eğer biz  eğitimin  işe transferini ölçersek ve bu konuya  el atarsak kriz döneminde  üstlerimize  bunun sonuçlarını, eğitimin ne kadar etkili olduğunu ama  sıkıntının nereden kaynaklandığını  sayısal bir şekilde  gösterebilirsek işte o zaman bütçemiz kesilmeyecektir. Ayrıca  eğitim bölümü olarak zamanında  eğitimin etkinliğini  ölçüp değerlendirirsek zaten  sorunu bir an önce halledip  üstlerimizin  bütçemizi  kısmasına  izin vermeyeceğiz:)

Çalışmamda uygulayacağım anket,  Amerika'daki birçok  üniversitede Doktora ve Master tezlerinde  kullanılan, bugüne kadar  7000 nden  fazla kişiye yapılan,   89 soruluk  "(LTSI)" ölçeği kullanılacaktır.  Ancak  çalışmayı yürütebilmem için bazı kriterler olması lazım:

1- Aynı eğitmenden eğitim alan bir topluluk ve sadece  bir eğitim üzerine  değerleme yapılması gerekli. Örneğin,  Eğitim uzmanı Jale Hanım'ın vermiş olduğu  satış eğitimini alan tüm  çalışanlara  bu uygulama yapılabilir.  

Ya da  aynı eğitimi veren 2 kişi ayrı ayrı incelenip sonuçları karşılaştırılabilir.  Örneğin eğitmen Jale Hanım'ın   satış eğitimini verdiği 100 kişi ile  eğitmen Ahmet Bey'in satış eğitimi verdiği 100 kişi  karşılaştırılabilir.

2- Eğitimin  en az  3/6  ay   önce yapılmış olması.  Eğitimin üzerinden 3 ay ya da 6 ay geçmiş olması.

3-  Anket uygulanacak kişi  sayısı şirketin çalışan sayısına  göre  değişebilir,  ancak bu denli büyük bir çalışma  için 300 kişiden fazla  olması gerekir.

Geleceğin önemli konularından biri olan tranfer sürecini ölçmek istiyorsanız benimle irtibata geçebilirsiniz. Transfer süreci için şirketinize danışmanlık hizmeti verebilirim.
Saygılarımla
Müge ISPARTALI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

iletişimde Alanlar

Oryantasyon eğitimi sonrasında doldurulabilecek form örneği